2012. augusztus 17.

Panelrétes

Első olvasatra meglepődtem a sütemény nevén, amit Lizi blogján olvastam, de mivel egyszerű volt az elkészítése és rengeteg őszibarackot kaptam Anyósoméktól, arra gondoltam, hogy őszibarackos panelrétest fogok tesztelni. Ne kérdezzétek, miért panelrétes a neve, nem tudom....

De gyakran fogom készíteni. Mérleget nem kell használni, a kefires pohárral ki lehet mindent mérni, ezért gyerekek is könnyedén össze tudják állítani.

Őszibarackos panelrétes


 


Hozzávalók:


  • 6 darab réteslap
  • 2 kis pohár kefir (a kefires poharat használjuk később méréshez)
  • 3 tojás
  • 2 kefires pohár kristálycukor
  • 3 kefires pohár búzadara
  • fél csomag sütőpor
  • 1 kefires pohárnyi étolaj
  • 2 csomag vaníliás cukor
  • 4-5 darab őszibarack - megpucolva, darabokra vágva
  • kevés olaj a réteslapokhoz


Tetejére:

  • 1 tojás
  • fél pohár tejföl

Kiolajozott tepsibe fektetünk egy réteslapot, vékonyan megkenjük olajjal, ráfektetünk egy másik lapot. Ugyanígy járunk el a következő réteslapnál is. 

A többi hozzávalót összekeverjük, és ráöntjük a réteslapokra. A masszába beleszórjuk az őszibarackot, elsimítjuk. A tetejére ráteszünk egy réteslapot, vékonyan megkenjük olajjal, majd ismét egy réteslapot simítunk rá. Ezt a réteslapot is megkenjük olajjal, és végül az utolsó réteslapot is rátesszük. 

A tetejét megkenjük egy tojás és tejföl keverékével.

Előmelegített sütőben megsütjük.

Jó étvágyat hozzá!

Mónika





Enter your email address:



Delivered by FeedBurner
Posted by Picasa

8 megjegyzés:

  1. Pedig pont az lett volna az első kérdésem, hogy miért így hívják? :DDDD
    Tetszik a recept. :)))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Veronika írta, hogy ő Mohácsi rétesként ismeri....mindenesetre jobb név, mint a panelrétes :)

      Törlés
  2. Érdekes nevű recept, jól hangzik, csak sajna itt nincs réteslap, a házit meg nem tudom ki tudnám-e olyan vékonyra nyújtani:) Örülök, hogy újra blogolsz:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi, Trollanyu! Majd lassan felteszem azokat a recepteket is, amiket Tőled készítettem. Mert azért néha-néha bekukkantottam ám!

      Törlés
  3. Én mohácsi rétesként ismerem ezt a sütit, általában meggyel és még egy kis túróval megspékelve készítem.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kösz az infót, Veronika! A túró használatára én is gondoltam. Legközelebb azzal próbálom ki.

      Törlés
  4. Tetszik a recept, nagyon guszta a süti a képen! :)

    VálaszTörlés