2012. január 10.

Paradicsomos káposzta, ahogy Anyukám készíti

Szeretem a káposztát. Mindenhogyan. Rakott káposztaként, toros káposztaként, székelykáposztaként, paradicsomos káposztaként. De szeretem a káposztás cvekedlit is, sőt régen imádtam nagymamám káposztás palacsintáját. Lehet, hogy előző életemben kecske voltam??? Nem tudom.

Szombaton paradicsomos káposztát csináltam, és mint egy igazi konyhás néni, egy egész kondérnyit főztem. Azuram legalábbis így hívja a legnagyobb edényemet, amit szinte csak tésztafőzésre használok. Szóval egy kondérnyi készült, ezért a receptben inkább csak arányokat, útmutatásokat adok. Egyébként teljesen Anyukám elmondása szerint készült, nem is akartam szakácskönyvben megnézni, mert azuram azt a paradicsomos káposztát nagyon szereti, amit Anyósa főz :)


Paradicsomos káposzta

Hozzávalók:

  • 1 nagyobb fej fejeskáposzta 
  • cukor
  • 2-3 kávéskanál majoranna
  • fél zeller
  • 4-5 evőkanál olaj
  • kb. 4 evőkanál liszt
  • 2 doboz 150g-os sűrített paradicsom
A káposztát előkészítjük, külső leveleit eltávolítjuk, torzsáját kivágjuk, majd felszeleteljük. A felszeletelt káposztát feltesszük annyi vízbe főni, hogy éppen ellepje. Sózzuk, kevéske cukrot adunk hozzá, beleszórjuk a majorannát és a feldarabolt zellert.

Amíg a káposzta fő, elkészítjük a rántást. A rántásba belekeverjük a sűrített paradicsomot. A paradicsommal hígított rántásba teszünk a káposzta főzővízéből, majd az egészet beleöntjük a megfőtt káposztába. Fűszerezzük még ízlés szerint, esetleg cukrozzuk.

Fasírtot, bélszínrolót esetleg sült oldalast kínálunk hozzá és finom, puha kenyeret.

Jó étvágyat a káposzta rajongóknak!

Mónika


Enter your email address:


Delivered by FeedBurner

6 megjegyzés:

  1. Jaj, ne fájdítsd a szívem! Én is nagyon szeretem a paradicsomos káposztát meg a többit is :)

    VálaszTörlés
  2. Imádom!!, gyakran van nálunk. :)))

    VálaszTörlés
  3. Nálunk is nagy kedvenc, de ki fogom próbálni majoránnával és zellerrel, biztosan így is nagyon finom! Annak látszik! :)

    VálaszTörlés
  4. Szeretem nagyon a paradicsomot is a káposztát is , de csak külön-külön.
    De lehet, hogy még nem ettem egy jó paradicsomos káposztalevest:)

    VálaszTörlés
  5. Wanna, én csak biztatni tudlak, próbáld ki, nálunk mindenki szereti. És a többi hozzászóló is kedveli :)))

    VálaszTörlés
  6. Pont ma gondolkodtam, hogy paradicsomos káposztát kellene főznöm :)

    VálaszTörlés