2012. január 3.

Narancsos csirkesaláta

Új év, új kezdetek, új fogadalmak.
Nálunk a legfontosabb új kezdet nem más, mint kisbabám (na jó, kisfiam, mivel nemsokára 2 éves lesz) Milos bölcsőde kezdése. Mivel hamarosan újra visszatérek dolgozni, ezért időben elkezdtük a bölcsődei beszoktatást, ma volt az első nap. Annyira jól érezte magát, játszott rengeteg játékkal, még babát is fésült :))) Remélem továbbra is ennyire lelkes lesz. Most még csak egy-két órát vagyunk, aztán pár nap múlva anyának fel kell szívódnia egy kis időre. Akkor valószínűleg az ablak alatt fogok állni, és kukucskálni befelé, mondjuk, amíg el nem hajtanak onnét. Emlékszem, amikor Olivérnél megkezdődött ez a szoktatási időszak, szörnyű volt  először ott hagyni fél órára. Annyira lassan még nem telt el nekem 30 perc.... soha nem fogom elfelejteni.

Drukkoljatok, hogy minden rendben menjen!

Addig is hoztam egy currys narancsos csirkesaláta receptet, ami még pár napja Olivér születésnapjára hívott vendégeknek készült. Legalábbis azoknak, akik nem rakott káposzta rajongók.




Hozzávalók:

  • 50 dkg csirkemell filé
  • 1 kis pohár kefír (175 g)
  • 3 evőkanál majonéz
  • curry ízlés szerint (nálam currymischung)
  • kevéske só
  • ételízesítő por
  • 2 darab narancs

A csirkemell filét enyhén ételízesítős vízben megfőzzük. Legjobb, ha simán húslevesben fő meg, és abból vesszük ki, de én most csak így készítettem. A főtt csirkemellet hagyjuk kihűlni, majd kis kockákra vágjuk. Közben a kefirt, a majonézt, összekeverjük, picit megsózzuk. 

A narancsot megpucoljuk, gerezdekre szedjük és minden egyes gerezdről alaposan eltávolítjuk a fehér héjat. Ez a legmacerásabb része a salátának. Az alaposan megtisztított narancsgerezdeket feldaraboljuk ugyanakkora darabokra, mint a húskockákat. 

Belekeverjük a majonézes kefirbe a csirkekockákat és a narancsot, majd ízlés szerint curryport adunk hozzá. Alaposan összekeverjük és hűtőbe tesszük.

Jó étvágyat hozzá!

Ötlet: 

Ehhez a salátához currymischungot használtam igazi currypor helyett, mert azt én jobban szeretem. Mielőtt bárki azt hinné, hogy nem tudom hányadán vagyok a német nyelvtudásommal, csak azért írtam így, mert ez van a fűszerkeverékre írva, gondolom nálunk curry keverék néven kapható. Összetétele a következő: lepkeszeg (? - Bockshornklee), kurkuma, mustármag, koriander, paprika, kömény, fekete bors.


Recept forrása: Ildinyó oldala


Enter your email address:


Delivered by FeedBurner

4 megjegyzés:

  1. Gyönyörű ez a saláta, készítettem már hasonlót, csak maradék sülthúsból. Én azért a rakott káposztát is megkóstoltam volna:)Oliver fiadnak Boldog Szülinapot kívánok utólag is. Milosnak meg drukkolok, hogy minnél simábban menjen a beilleszkedés:)Meg neked is:)

    VálaszTörlés
  2. Trollanyu, köszönöm, nagyon kedves vagy! Remélem a legjobbakat! :) Egy ismerősöm egyszer azt mondta, hogy az anyukáknak a legnehezebb ez az időszak, nem is a gyereknek.

    VálaszTörlés
  3. Annyira jól néz ki, és gyönyörű a színe! :) Nálunk bő egy éve Csengének annyira tetszett már első nap a bölcsi, hogy azért sírt, mert el kellett jönnünk! Ha Milos ennyire jól érezte magát, szerintem a későbbiekben sem lesz gond, de azért drukkolok nektek! :)

    VálaszTörlés
  4. Hankka, akkor Nektek is pozitív volt a bölcsőde kezdet! Ez jó!!! Remélem továbbra sem lesz gond, ma végig motorozott és labdázott az udvaron.

    VálaszTörlés