2012. január 21.

Citromos marcipános kuglóf

Ezt a kuglófot sütöttem múlt héten a blogom szülinapjára :))
Na jó, ez így nem teljesen igaz. Pontosabban írva ezt sütöttem múlt héten, és mivel eszemben volt, hogy a blogom születésnapja is lesz, ezért gyújtottam egy gyertyát az egy éves születésnap megünneplésére. Azért tetszett ez a recept, mert egy nagyon jó joghurtos kuglóf alaprecept, és ízlésünk szerint variálhatjuk. Nálam citrom és marcipán került bele.

Citromos marcipános kuglóf




Hozzávalók:


  • 35 dkg finomliszt
  • 1 csomag sütőpor
  • egy csipet só
  • 15 dkg margarin
  • 20 dkg kristálycukor
  • 1 citrom reszelt héja
  • 3 tojás
  • 2 és fél dl citromos joghurt
  • 10 dkg kandírozott citromhéj
  • 5 dkg marcipán apró golyókká formálva
A forma kikenéséhez:
  • kb. 2 dkg margarin
  • kevés zsemlemorzsa

A margarint a cukorral habosra keverjük. Beletesszük a citrom apróra reszelt héját és a tojásokat. Összekeverjük a lisztet a sütőporral és egy csipetnyi sóval. Beleszórjuk a kandírozott citromhéjat és a golyócskákká gyúrt marcipánokat. 

A habosra kevert margarinhoz hozzáadjuk a citromos joghurtot, majd apránként a lisztes keveréket is belekeverjük. 


Kivajazott, zsemlemorzsával meghintett formába öntjük és 160 fokos előmelegített sütőben sütjük 60-70 percig (tűpróba!). Érdemes 40 perc után alufóliát borítani rá.

Több napig puha marad.

Jó étvágyat hozzá!

Mónika



Recept forrása kis átalakítással: Sütis néne sütödéje




Enter your email address:


Delivered by FeedBurner

3 megjegyzés:

  1. Annyira guszta ez a kuglóf, már nagyon vártam a beharangozott receptjét!
    Aztán rájöttem, hogy ugyanezt csináltam meg én is a múlt héten, csak 6 db kicsi formába tettem ezt az adagot; tényleg finom! :-)

    VálaszTörlés
  2. Szeretem a marcipános desszerteket, nagyon finom lehet ebben a kuglófban is! :)

    VálaszTörlés
  3. Nagyon finom lehetett:) Egyszer én is megpróbálom marcipánnal.

    VálaszTörlés