2011. december 18.

Sós túrós kiflik virslivel

Tegnapelőtt vacsorára készültek ezek a virslis kiflik, Olivér ugyanis hotdog-ot emlegetett egyik nap. No nem is azért készült, mert ő annyira ragaszkodott volna a hotdoghoz, csak arról jutott eszembe, hogy valami hasonlót kellene alkotni. Viszont nem volt időm kelt tésztával bíbelődni, ezért találtam egy jóval gyorsabb megoldást Alexa Christi-nél. Köszönet érte!
Nálam is kétféle kifli készült, de mindkettő sós verzió volt. Az egyikbe csak virslit tettem, a tetejét pedig reszelt trappista sajttal szórtam meg. A másik kiflit feltekerés előtt megkentem jó kis magos mustárral, arra virslit tettem, majd szezámmaggal szórtam meg a tetejét. Ennek pusztán praktikus okai voltak, annyi, hogy meg tudjam a gyerkőcök kiflijét különböztetni a mustárostól. Persze, ha még gyorsabb megoldást szeretnétek, akkor tekerjétek a virsliket leveles tésztába, ahogy én ennél a bejegyzésemnél csináltam.





Hozzávalók (16 db kiflihez)


  • 50 dkg liszt
  • 2 csomag sütőpor
  • 25 dkg zsíros tehéntúró
  • 1 dl tej
  • 1 dl napraforgóolaj
  • 1 egész tojás
  • 1 tojásfehérje
Töltelék:

  • 8 darab virsli
  • 3 evőkanál mustár

Tetejére:

  • 1 tojássárgája
  • 1 teáskanál tej
  • reszelt sajt
  • szezámmag

A tészta hozzávalóit összegyúrjuk, majd félbevágjuk (nem szükséges pihentetés, kelesztés). Mindkét feléből nagy kört nyújtunk és 8 cikkre vágjuk. A cikkekre egy fél virslit teszünk, feltekerjük és sütőpapírral bélelt tepsibe tesszük. A másik körrel ugyanígy járunk el, csak azt először megkenjük mustárral, erre helyezzük a fél virsliket, majd feltekerjük. 

A kifliket megkenjük tejjel elkevert tojássárgájával és megszórjuk ízlés szerint reszelt trappista sajttal, vagy szezámmaggal. A tepsit előmelegített sütőbe toljuk és kb. 170 fokon sütjük 20-22 perc alatt.

Gyors, kiadós vacsora, és másnap reggel is puha, finom volt.




Enter your email address:


Delivered by FeedBurner

7 megjegyzés:

  1. Köszi Kati! Alexa Christie-é az érdem!

    VálaszTörlés
  2. Nagyon guszta lett! Én is szeretem a túróval készült tésztákat, a túrótól másnap is puha marad! Látszik a képen, hogy milyen finom! :)

    VálaszTörlés
  3. Nagyon tetszik, ez a túrós tészta pedig még annál is jobban! Nyelek nagyokat! :))

    VálaszTörlés
  4. Gyönyörűek lettek! Biztosan nagyon, de nagyon finomak is!

    Örülök, hogy Nálad is bevált a túrós alaptészta! :))

    VálaszTörlés
  5. Fincsi lehetett! Túrós tésztával még nem próbáltam, de ami késik... :)

    VálaszTörlés