2011. december 6.

Pudingos almakompót és a Mikulás

Tegnap este járt nálunk a Mikulás. Igaz nem teljesen úgy, ahogy képzeltem.....

Nos, én elképzeltem, hogy hétfőn délután Mikulásos énekeket énekelünk, meg Mikulásos színezőket színezünk, kipucoljuk a csizmákat, aztán este majd a csizmákban lesz a csomag. Ennek ellenére a fiúk délután teljesen felpörögtek, kitalálták, hogy mozit csinálnak és az étkező székeit egy sorba húzkodták. Ezt persze úgy kell elképzelni, hogy Olivér kitalálja a "hülyeségeket", Milán pedig utánozza. Szóval pörögtek ezerrel, húzkodták a székeket, bujkáltak az étkezőasztal alatt, meg behordták oda a kisautókat. Közben én kornyikáltam a Hull a pelyhest, de rám se hederítettek.

Aztán nagy nehezen sikerült rávennem Olit, hogy pucolja ki a csizmáját (Milán is imitált valamiféle cipőtisztítást), aztán kiraktuk a cipőket az előszobába és vártuk a Mikut. Aki persze nem jött azonnal, erre a fiúk kitelepedtek az előszobába, és kiszedtek minden csizmát, bakancsot, gumicsizmát. Hátha akkor majd iparkodik egy kicsit az a Miku. 

Egy szónak is száz a vége, egy kis Bűvös körhinta mesével sikerült rávennem őket arra, hogy ne pörögjenek annyira a Mikulásváráson. Amíg a mesét nézték, azalatt jött a Mikulás..... :)))

*************************

Mai receptnek egy egyszerű desszertet hoztam, amit délutánra, uzsonnára csináltam a fiúknak. Tej nélküli almamártás néven találtam Editnél, de mivel én almamártáshoz más ételt kapcsolok, ezért pudingos almakompótnak neveztem el inkább. Mindenesetre köszönet érte Editnek!

Pudingos almakompót




Hozzávalók:


  • kb. 70 dkg alma
  • kb. 10 dkg kristálycukor
  • 1 teáskanál őrölt fahéj
  • kevéske őrölt szegfűszeg
  • fél citrom reszelt héja
  • 1 evőkanál citromlé
  • 2 csomag vaníliás pudingpor
  • víz

Az almákat megpucoljuk, magházukat kivájjuk és kockákra vágjuk. Egy fazékba tesszük az almakockákat és felöntjük annyi vízzel, hogy éppen ellepje. Ízesítjük cukorral, fahéjjal, szegfűszeggel és a citrommal. Amikor az alma megpuhult, a levét kevés vízzel alaposan elkevert vaníliás pudinggal sűrítjük be. Megvárjuk, amíg kihűl és ehetjük. 

Finom lett!


Ötlet:

Körtével és karamellpudinggal is el tudnám képzelni, vagy esetleg szilvakompót és puncspuding társítással. 




Enter your email address:


Delivered by FeedBurner

1 megjegyzés:

  1. Szívesen meghallgatnám a kornyikálásodat! :DDDD
    Nálunk a fiam mikulás-lebuktató szerkezetet épített, gondolhatod az öregnek hogy fel kellett kötnie a gyatyót... ;DDD

    VálaszTörlés