2011. december 22.

Marcipános puszi

Ezt a marcipános puszit teljesen véletlenül találtam. Először ugyanis csokoládés marcipánfigurákat akartam készíteni Citromhab blogjáról, de aztán a nálam profibbak felhomályosítottak, hogy inkább magam készítette marcipánból csináljam ezeket a figurákat. Jövőre biztosan fogok csinálni marcipánt, de most már annyira ki voltak számítva a sütésre szánt óráim (amíg a fiúk a nagyszülőknél voltak), hogy inkább hagytam. Ezért arra gondoltam, hogy valami mást készítek a készen vásárolt marcipánból. Így találtam rá erre a marcipános puszi receptre  Zsuzsa oldalán, amit követtem is lelkiismeretesen.

A sütemény elkészítése gyerekjáték, igaz kissé időigényes.

Marcipános puszi



Kész sütemények.


Marcipánmasszából golyókat formázunk.


A tészta masszájából dió nagyságú golyót csinálunk, majd kicsit ellapítjuk.


A tésztára ráteszünk egy marcipángolyócskát.


Majd a tésztát körbehajtjuk és újra gömbölyítjük.


Készen vannak.


Marcipános puszi


Hozzávalók:


Tészta:

  • 35 dkg liszt
  • 1 teáskanál sütőpor
  • 17,5 dkg vaj
  • 20 dkg cukor
  • 1 cs. vaníliás cukor
  • 1 tojás
  • 1 tojássárgája
  • 1 citrom reszelt héja
  • késhegynyi só

Töltelék:

  • 20 dkg marcipánmassza (nekem az Aldi-ból volt)

A lisztben elkeverjük a sütőport, majd a többi hozzávalóval gyorsan begyúrjuk a tésztát, és fóliába csomagolva hűtőbe tesszük fél órára. Közben két nagy tepsit kibélelünk sütőpapírral. A marcipánmasszából kisebb gombócokat formázunk (200 g marcipánmasszából 46 darab golyócska lett - ezúton tagadom, hogy ettem volna belőle). 

A tésztából nagyobb, körülbelül dió nagyságú, 20 g-os golyókat formázunk (egyforma mennyiség legyen, tehát abból is 46 darab). A tészta gombócok közepébe mélyedést nyomunk, belehelyezünk egy-egy marcipángolyót, majd összezárjuk körülötte a tésztát. Sütőpapírral bélelt tepsibe helyezzük nem túl közel egymáshoz, és 170 fokon 15 perc alatt megsütjük. Még forrón megszórjuk porcukorral. A fenti mennyiségből 46 darab marcipán puszi lesz.


Nekem ez a sütemény ízlett eddig a legjobban a karácsonyi aprósütemény választékomból.

Mónika



Enter your email address:


Delivered by FeedBurner

5 megjegyzés:

  1. Ezt még én is megenném! Nagyon édesek lettek! Az időigényesség pedig a legtöbb sütire jellemző. :))

    VálaszTörlés
  2. Mária! Igen, nagyon finomak.... El is dugtam őket jó magasra a spájzba :))

    Barbi, igen, jópofa sütik. Legszívesebben azt írtam volna, hogy tökölős meló volt :))

    VálaszTörlés
  3. Még ennyi idő után is felfedezek Nálad ilyen finomságokat amit biztos elkészítek! Kár hogy már nem jelentkezel, puszillak benneteket!

    VálaszTörlés
  4. Kedves Éva! Örülök, hogy benéztél, sajnos nincs időm a blogra, pedig továbbra is sütök főzök. A Facebookra néha felteszem a süteményeket. Ez a marcipanos puszi jó volt, ez lesz az egyik karácsonyi sütim!

    VálaszTörlés