2011. szeptember 12.

Ostoros kalács és sonkakrém

Ma beiratkoztunk könyvtárba Olivérrel. Jobban mondva én iratkoztam be, de azért, hogy Oli már most megismerje és megszeresse a könyvtárat és a könyvtárban rejlő lehetőségeket. Egyszer már körülnéztünk, de ma volt az első alkalom, hogy választhatott könyvet és egy DVD-t is. 

Persze lehet azt gondolni, hogy minek egy nagycsoportos óvodásnak könyvtárba járni, de a mai könyv árak mellett azt hiszem, mindenképpen hasznos lépés (ingyenes). Olyan kis aranyos volt a feje, ahogy gondolkozott, hogy melyik könyvet válassza, és teljesen felvillanyozódott, amikor a könyvtáros mondta, hogy könyvből akár 8 darabot is vihetünk..... Na de én gyorsan megegyeztem vele, hogy 1 darab DVD és 1 darab könyv jöhet, több nem. Így választott egy Tesz-Vesz város DVD-t, és a Mi micsoda sorozatból, az Elektromosság című könyvet (ide klikkelve megnézhetitek, melyik könyv ez)

Ma este már ebből a könyvből olvastunk, mondanom sem kell, hogy ha még 2 perccel tovább olvasom, akkor fix, hogy elalszom... :) De legalább megtudtam, hogyan működnek a ceruzaelemek.....

Délután ostoros kalácsot sütöttem, mert már annyiszor láttam Andinál ennek a kalácsnak a fotóját. Gondoltam vacsorára tejjel, vagy kakaóval tökéletes lesz. Nos nem jött be a dolog. Mármint az ostoros kalács bejött, csak már délután bejött a fiúknak UZSONNÁRA.... De annyira, hogy estére el is fogyott :(( Szívből ajánlom mindenkinek, nagyon finom volt!!!


Ostoros kalács

Hozzávalók (1 darab kalácshoz!):

  • 30 dkg liszt
  • 2,5 dkg élesztő
  • 1 nagyobb tojás sárgája
  • 2 dl langyos tej
  • 1 evőkanál étolaj
  • másfél evőkanál kristálycukor
  • csipet só
A kakaós krémhez:

  • 12 dkg margarin
  • 10 dkg porcukor
  • 1 púpozott evőkanál kakaópor
  • 1 tojás fehérje
A lekenéshez:

  • 1 tojás
  • liszt a gyúródeszka szórásához
Az élesztőt kevéske langyos tejben a kristálycukorral felfuttatjuk. Amikor az élesztő felfutott, a többi hozzávalóval együtt lágy tésztát dagasztunk. A tésztát kelesztőtálba tesszük, majd kb. 45 percet meleg, huzatmentes helyen pihentetjük.

Közben elkészítjük a krémet. A tojásfehérjét kemény habbá verjük. A puha margarint habosra keverjük a porcukorral, hozzáadjuk a kakaót, majd a tojásfehérje habot is.

Amikor a tészta megkelt, 3 egyenlő részre osztjuk. A cipókat egyenként kinyújtjuk vékony, téglalap alakra. Megkenjük a téglalapot a kakaós krémmel, majd a beiglikhez hasonló módon feltekerjük. A végeket kicsit benyomkodjuk, hogy ne folyjon ki a töltelék. 

Ha már mindhárom cipóval végeztünk, akkor a három csíkot fonjuk össze. Helyezzük a kalácsot sütőpapírral bélelt tepsibe, majd hagyjuk még 15-20 percet pihenni. Sütés előtt kenjük le egy enyhén felvert tojással. Előmelegített sütőben 180 fokon süssük 10 percig, majd vegyük lejjebb a hőfokot, és 160 fokon süssük további 25 percig. Az utolsó 10 percben érdemes alufóliát tenni rá.


Mivel délután elfogyott az ostoros kalács, ezért vacsorára szendvicskrémet dobtam össze melegszendvicshez. Sonkakrémet készítettem.

Sonkakrém
Hozzávalók:

  • 25 dkg sonka (apróra darálva)
  • 3 evőkanál tejföl
  • kb. 8 dkg puha vaj
  • 1 csapott evőkanál mustár
  • só, bors
A sonkát apróra daráljuk, majd alaposan összekeverjük a tejföllel, mustárral, puha vajjal. Sózzuk, borsozzuk. 






Enter your email address:


Delivered by FeedBurner

7 megjegyzés:

  1. Jó ötlet a könyvtárba irtani, és egyáltalán nem korai. Az én gyerekeim már kicsit nagyobbak, de nagyon szeretik a könyveket.
    A kalács nagyon guszta, a sonkakrém is jól hangzik. :)))

    VálaszTörlés
  2. Te aztán nem unatkoztál!
    Az ostoroskalács receptje nekem is megvan, de még nem készült el, pedig nagyon vágyom az ilyen kalácsok után!
    A sonkakrém is tetszik, megjegyzem!
    Ha már benéztem, a csomag megérkezett???? Csak mert érték biztosítva adtam fel! Nehogymár így is elkeveredjen!! :)

    VálaszTörlés
  3. Gyönyörű ez a kalács, nagyon ritkán én is szoktam készíteni. Nagyon fontotos, hogy a gyerekek már pici korban megismerkedjenek a könyvekkel, hogy megszeressék, akkor talán olvasni is szeretni fognak.

    VálaszTörlés
  4. De jó ez a kalács, rég keresek egy jó receptet

    VálaszTörlés
  5. Hát igen, az olvasást nem lehet elég korán elkezdeni, sajnos a mai gyermekek egyre kevesebbet olvasnak. Nagyon finomakat sütöttél-főztél,

    VálaszTörlés
  6. Az olvasással kapcsolatban az jutott eszembe hogy a lányom a 2 éves unokámat vitte könyvtárba és beíratta, sőt gyerekkönyvet hoztak ki .Csodálkoztam rajta hisz annyi sok könyve van, azt mondta a lányom hagy szokja meg ismerkedjen a környezettel. Nagyon finomat sütöttél, már kipróbáltam én is ezt a kalácsot nagyon finom!

    VálaszTörlés
  7. Lányok, az ostoros kalács nevében is köszönöm a dicséretet!

    Éva, nekünk is rengeteg könyvünk van, lévén, hogy férjem egy könyvkiadónál vezető...
    Viszont azt, hogy mondjuk a mesét határidőre visszavigyük, vagy hogy halkan legyünk a könyvtárban, vagy hogy hány és hányféle könyv van a saját érdeklődési körén kívül is, azt ott nagyon jól megtanulja...

    VálaszTörlés