2011. július 5.

Sonkás croissant Vikitől

Sonkás croissant-ot még soha nem készítettem, eddig csak pékségekben vettem, azt is ritkán. Nos sonkás croissantokhoz való hozzáállásom megváltoztatta az a sonkás croissant, amit Viki fantasztikus konyhájában találtam. Már aznap kiszúrtam, amikor megjelent a blogján, hogy mennyire gusztusos. El is tettem magamnak a receptet, aztán csak nem hagyott nyugodni. 

Elkészítettem. Íme:





Annyira finom lett, hogy szívből ajánlom mindenkinek az elkészítését. Számomra egy kicsit időigényes volt két örökmozgó fiú mellett, de azért megbirkóztam elkészítésével.

Hozzávalók:


  • 2 dl tej
  • 2 dl tejföl
  • 2 egész tojás
  • 70 dkg liszt
  • 1 teáskanál só
  • 1 teáskanál cukor
  • 4 dkg élesztő (friss)

Töltelékhez:

  • 25 dkg margarin
  • 30 dkg nagyon apróra darált sonka - én füstölt kötözött combot használtam nagyon apróra darálva
Lekenéshez:

  • 1 tojás
A tészta hozzávalóit összeállítjuk, és alaposan kidagasztjuk. Lehet természetesen a kenyérsütőgép dagasztófunkcióját is használni. A tésztát egy tálba tesszük, folpackot teszünk rá és egy órára mehet a hűtőbe. Ugyanekkor a 25 dkg margarint betesszük a fagyasztóba, mert így sokkal könnyebb lesz reszelni.




A megkelt tésztát kivesszük a hűtőből 1 óra után, majd átdolgozzuk és 9 egyforma gombócra szedjük.


Igyekezzünk egyforma méretű gombócokat készíteni (nekem nem sikerült teljesen :). A gombócokat kör alakúra nyújtjuk. Kikészítjük az alaposan ledarált sonkát és a fagyasztóból kivett margarint, amihez majd nagylyukú reszelőre is szükségünk lesz.


Kinyújtjuk az első tésztát nagyjából kör alakúra. Majd szórunk rá sonkát és reszelünk rá margarint. Jöhet rá a következő réteg kör alakúra nyújtott tészta.


Mindegyik réteget ugyanígy elkészítjük, majd rátesszük az utolsó tésztakört. 


Nyújtófával alaposan meglapítjuk, majd egy óriási kör alakúra nyújtjuk.  Éles késsel 16 részre vágjuk.


A tészták végét kb. 2 cm hosszan bevágjuk, hogy feltekerésnél kicsit be tudjuk hajlítani.


A kifliket sütőpapírral bélelt tepsibe tesszük (8 db fér el), majd hagyjuk duplájára kelni. Ez kb. 1 óra lesz. Amikor megkeltek, enyhén felvert tojással megkenjük és 170 fokra előmelegített sütőbe tesszük és 25 perc alatt megsütjük. A második adag egy picit gyorsabban készül el.


És a finom végeredmény:





Jó étvágyat!







Enter your email address:



Delivered by FeedBurner
Posted by Picasa

4 megjegyzés:

  1. Mónika ! Óriási elismerésem Neked. Nagyon, de nagyon szépek lettek. Szinte érzem az ízét. Nagyon gusztusosak. Én ma is sütöttem, de már nagy része a fagyasztóban van.
    Gratulálok.

    VálaszTörlés
  2. Nagyon jól néz ki guszta! El is hiszem hogy gyerekek mellett elég nehéz lehet kivitelezni az eléggé időigényes elkészítést. De gondolom örültek a gyerkőcök a finomságnak?

    VálaszTörlés
  3. Viki, köszönöm! Legközelebb füstölt sajtosat fogok :)

    Éva, a gyerekeknek nagyon ízlett :)

    VálaszTörlés
  4. Hát el is hiszem, hogy finom volt, nagyon guszta.

    VálaszTörlés