2011. június 27.

A KEDVENC

Persze rengeteg ételről lehetne írni, hogy "a kedvenc" vagy akár "A KEDVENC", de nekem a palacsinta tényleg az! Ennek ellenére édes palacsintát még nem is tettem fel a blogba, igaz, olyan gyorsan elfogy nálunk a palacsinta, hogy lehetőség se nagyon van a fotózásra. 

Amikor kicsi voltam, nagyon sokszor kértem Anyukámat, hogy hétvégén palacsinta legyen - túrós, lekváros, fahéjas-kakaós. Ettem töltelék nélkül már sütés közben, meg persze azokat is megzabáltam, amik nem lettek szép szabályosak. Aztán később már én magam is elkészítettem, amikor megkívántam. Ma pedig szívesen készítem Olivérnek és persze Milosnak is (csak ő még nem tudja megrendelni). Olivér szinte ugyanazt csinálja, amit én gyerekként. Sütés közben már kér egy nutellásat. Meg kér egyet töltelék nélkül. Aztán a többit majd ebédre eszi....

Hétvégén rakott palacsinta készült....

Rakott palacsinta

A rakott palacsinta nálam találomra készült a rendelkezésre álló alapanyagokból. Viszont mindig a következő édes palacsinta alapreceptet használom. A palacsinta tortához én 20 darab palacsintát készítettem.

Édes palacsinta alaprecept - 10 darab palacsintához:

  • 20 dkg finomliszt
  • 2 tojás
  • 2 dl tej
  • 2 dl szódavíz (vagy szénsavas ásványvíz)
  • 1 evőkanál olaj
  • 2 dkg kristálycukor
  • csipet só
A tojást felütjük egy mély tálba. Hozzáöntjük a hideg tejet, majd apránként a szódavizet, megsózzuk és habverővel simára keverjük. Állandó keverés közben apránként hozzáadjuk a lisztet, ügyelve arra, hogy a tészta ne csomósodjon össze. Annyi tejet/ szódavizet adjunk hozzá, hogy nyers tejszín sűrűségű legyen. A kész tésztát legalább fél órára, de még jobb hosszabb ideig pihentetni.

A rakott palacsintához használtam:

  • darált cukrozott diót
  • meggylekvárt
  • mogyorókrémet
  • sárgabaracklekvárt
  • cukrozott kakaót
A rakott palacsintát érdemes sütőben átforrósítani. Tortaszerűen szeleteljük.

Jó étvágyat!




Enter your email address:


Delivered by FeedBurner

4 megjegyzés:

  1. Én is nagyon szeretem, főleg áfonyadzsemmel, vagy kapros ordával.

    VálaszTörlés
  2. De régen volt nálunk! Pedig nagy sikere lenne! Szerintem nincs olyan gyerek, aki ne szeretné a palacsintát :)

    VálaszTörlés
  3. Kati, legközelebb a kapros javaslatod kipróbálom. Imádok minden kapros dolgot!

    VálaszTörlés
  4. Mária, szerintem is igazi gyerekétel a palacsinta. És szinte minden nemzet ismeri :)

    VálaszTörlés