2011. június 4.

Hokkaido kalács

Ezt a kalácsot már ezer meg egy helyen láttam. Olvastam róla német gasztroblogokon, láttam Limaránál, de olvastam nyomtatott főzőújságokban is. Ennek ellenére csak pár hete készítettem el először. Röviden, tömören annyit tudok írni róla, hogy ennél finomabb kalácsot még nem készítettem és nem is ettem. Aki esetleg itt, az én oldalamon találkozik vele először, annak azt javaslom, hogy próbálja ki, és semmilyen hozzávalót ne módosítson, ne helyettesítsen és ne variáljon először! Persze ez csak jótanács :)

Egyébként a kalácsból vittem haza anyukáméknak is, ők azóta is várják a receptet. Íme!


Hokkaido kalács

Hozzávalók:

  • 54 dkg kenyérliszt
  • 6 dkg finomliszt
  • 1 tasak szárított élesztő
  • 3 dkg tejpor
  • 8 dkg kristálycukor
  • 9 g só
  • 1 tojás
  • 25 dkg tej
  • 15 dkg tejszín
Először is bedagasztjuk a tésztát. A hozzávalókat a só kivételével kenyérsütőgép üstjébe tesszük. A sima dagasztó programmal a hozzávalókat összekeverjük, majd pár perc után a sót is beleszórjuk. Amikor a dagasztással készen vagyunk, kiolajozott kelesztőtálba tesszük a tésztát. Lefedjük és 1,5 órán át kelesztjük.

Amikor a tészta megkelt, egy vékonyan lisztezett felületre tesszük, és alaposan átdolgozzuk. Négy részre osztjuk és letakarva még 20 percig kelesztjük. Mindegyik darabot hosszú keskeny lappá nyújtsuk ki, majd szorosan csavarjuk fel. A felcsavart formákat kivajazott formába helyezzük egymás mögé. Amikor ez készen van, letakarjuk a formát és újabb órán át kelni hagyjuk. Közben a sütőt 175 fokra előmelegítjük. A megkelt tésztát tejjel lekenjük, és forró sütőbe téve 40 perc alatt megsütjük. 

Ui.: a receptet egyébként Macikonyhában találtam, és 100%-ban követtem. Köszönöm Maci!



Enter your email address:


Delivered by FeedBurner

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése