2011. május 25.

Medvehagymás elmaradásaim

Úgy tűnik, két hetes blogszünetem miatt egy csomó receptet jelentős fáziskéséssel fogok feltenni. Remélem még van medvehagymátok (én fagyasztottam le egy csomót), mert most medvehagymás receptek következnek.

Ezt a krémlevest is már hetekkel ezelőtt készítettem, de a derékfájásom miatt nem volt erőm a receptet begépelni. Pedig muszáj eltennem a receptet, mert Olivérnek nagyon ízlett, pedig szinte biztos voltam benne, hogy majd erre húzni fogja a száját. 

Na most közzéteszem.

Medvehagyma-krémleves füstölt sajttal

Hozzávalók:

  • kb. 100-120 g medvehagyma
  • 1 liter zöldség alaplé
  • 1 evőkanál olaj
  • 1,5 evőkanál liszt
  • só, bors
  • szerecsendió
  • 1 dl tejszín
  • 100 g füstölt ömlesztett sajt
A medvehagymát megmossuk, lecsepegtetjük, majd nagyobb darabokra vágjuk. Kevés olajon megpároljuk, meghintjük a liszttel és aranybarnára pirítjuk, majd felöntjük a zöldségalaplével. Körülbelül 10 percig főzzük, botmixerrel vagy turmixgéppel pürésítjük. Visszatesszük a tűzre, beleöntjük a tejszínt, a sajtot, ízlés szerint fűszerezzük. Pár percig főzzük, és készen is van.

Olivér levesgyönggyel ette, de önmagában is nagyon finom!

Következik: Medvehagymás Lala kifli

Üdvözlettel,



Enter your email address:


Delivered by FeedBurner

2 megjegyzés:

  1. Én is fagyasztottam le, jó lenne odáig jutni, hogy egy ilyen finomságot készítsek, csak holnap még vizsga...

    VálaszTörlés
  2. Titi, akkor még időben mondom, hogy sok sikert!!!!!!!!!!!!!!!!

    VálaszTörlés