2011. április 3.

Zabpelyhes fahéjas keksz

Ennél a keksznél igazából a kép és az előtte olvasható leírás fogott meg. Vszasz, a Mahlzeit blog szerzője írta azt, hogy gyakorlatilag keksz-mániában szenved, és milyen sok kekszet megcsinált már. Gondoltam, ha annyira tetszik neki, akkor én is kipróbálom, mert ilyen kekszet még nem csináltam.... Minden hozzávalóm volt, rögtön neki is estem, hogy mire Mucim hazaér az óvodából, arra itthon illatozzon a kekszecske.

Illatozott is..... próbáljátok ki! Finom, gyors, egyszerű! Az eredeti recepten igazából csak a keksz méreteinél módosítottam, és picit több fahéjat tettem bele. Ja és a cukor mennyiségén is csökkentettem.



Hozzávalók:

  • 7,5 dkg zabpehely
  • 15 dkg finomliszt
  • 1 kávéskanál fahéj
  • 10 dkg barna cukor
  • 1/2 kávéskanál szódabikarbóna
  • 1 csipet só
  • 15 dkg vaj 
  • 2 evőkanál méz
  • 1 kávéskanál vaníliaaroma 
  • 4 ek tej

Egy tálban összekeverjük a zabpelyhet, lisztet, fahéjat, cukrot, szódabikarbónát és a sót. 

Megolvasztjuk a vajat a mézzel, ráöntjük a zabpelyhes keverékre, hozzáadjuk a vaníliaaromát és jól összedolgozzuk. A masszából mogyoró méretű gombócokat formálunk, egymástól nagyobb távolságra (kb. 8 cm) sütőfóliával bélelt tepsibe (vagy sütőpapírral bélelt is megfelel tökéletesen) tesszük, és kicsit ellapítjuk.

A sütőt 175 fokra melegítjük elő és kb. 12 perc alatt megsütjük a kekszeket. Fémdobozban tároljuk őket.

Jó étvágyat hozzá! 

Üdvözlettel,





Enter your email address:


Delivered by FeedBurner

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése