2011. április 6.

Mire használható fel a tojáshéj?

Óvodás mucim egyre inkább érdeklődik aziránt, hogyan nő a borsó, miből lesz a tulipán, és ehhez hasonlók. Főleg most, hogy nekiálltunk azurammal életünk első veteményeskertjének, jó is hogy érdeklődik Olivér, legalább lesz segítségünk vetésben, kapálásban :) na, jó ha a kapálásban nem is...

Kezdetnek kipróbáltuk, hogy nő a fű. Kimostam pár felhasznált tojáshéjat, és hagytam, hogy megszáradjanak. A már száraz tojáshéjakba vattát tettem, a vattára fűmagot szórtunk. Beletettük a tojásokat egy kis tálba, és Olivér kapott egy kicsi öntözőkannát, valamint a feladatot, hogy minden nap öntözze a fűmagokat. Ezt meg is tette 3 napig, utána már visszakaptam a megtisztelő feladatot.....

A lényeg, hogy kb. másfél-két hét után kinőtt a "haja" a tojásoknak. A fűmagnak fény kell, és jó, ha minden nap kap vizet. Húsvétig még elkészíthető és ízlés szerint akár arcokat is lehet a tojásokra festeni. A következő tojásokat már sűrűbben szórtam be fűmaggal, így hamarosan vágható lesz a tojásfejek haja....



Kellemes szórakozást!

Szeretnéd a friss bejegyzéseket e-mailben megkapni? Írd ide az e-mail címedet!


Enter your email address:


Delivered by FeedBurner

3 megjegyzés: