2011. április 19.

Kaiser smarni, azaz császármorzsa

Ki milyen néven ismeri? Nálunk a kaisersmarni névre hallgat, vagy csak szimplán smarninak hívjuk, viszont becsületes magyar neve is van, ez - a mindenki által ismert - császármorzsa. Közvetlen környezetemben csináltam egy gyors felmérést, és megállapítottam, hogy van, aki nagyon szereti, van aki abszolút nem kedveli a császármorzsát. Nem reprezentatív a felmérésem, és pontos statisztikát sem gyártottam, de úgy becsülöm, hogy a férfiak kevésbé császármorzsa rajongók. Különösebben én sem vagyok oda érte, ritkán is csinálom, de néha bevetem. Ilyenkor azuramnak csinálok valami más fogást....

Azt is bevallom, hogy igazán jó császármorzsa receptem nincs, van több jó is, de az "igazit" még nem találtam meg. Vagy csak azért, mert nem a kedvencem?

Ha pontosan akarok fogalmazni (márpedig igyekszem figyelni a pontosságra), ez daramorzsa, tehát liszt nem kell bele, vagyis csak nagyon kevés, pár gramm. A receptet egyébként a desszert.eu oldalon találtam, kicsit módosítottam rajta, és narancsaromával és narancshéjjal csináltam. 

Ez a morzsa ízlett. Várom a Ti véleményeteket is! Szeretitek?



Hozzávalók:

  • 20 dkg búzadara
  • 1,5 dkg liszt (tényleg ilyen kevés)
  • fél liter tej
  • 2 teáskanál narancsaroma
  • 1 narancs reszelt héja
  • 5 darab tojássárgája
  • 5 darab tojásfehérje
  • csipet só
  • 20 dkg kristálycukor
A sütéshez:
  • 10 dkg vaj
A lisztet elkeverjük a búzadarával, majd a tejet ráöntjük. A keveréket egy órára hűtőbe tesszük, hogy a búzadara jól felszívja magát tejjel. 

A tojássárgákat alaposan elkeverjük a cukorral, és hozzákeverjük a tejes búzadarával. A tojásfehérjéket egy csipet sóval kemény habbá verjük, majd ezt is hozzákeverjük a masszához. 

A vajat felolvasztjuk, majd a masszát több részletben lassan megsütjük. Ezt a 4 személyre való mennyiséget legalább 3 adagban süssük ki minél nagyobb teflon serpenyőben. Egy fakanállal folyamatosan kevergessük, daraboljuk a tésztát, addig, amíg morzsákra szétjön. Elég sok ideig tart, de nem kell megijedni, el fog készülni és finom lesz.


Jó étvágyat hozzá!


Szeretnéd a friss bejegyzéseket e-mailben megkapni? Írd ide az e-mail címedet!


Enter your email address:


Delivered by FeedBurner

8 megjegyzés:

  1. Nagyon gusztusos,biztosan finom is volt;) de az eredeti császármorzsát " Kaiserschmarrn" lisztböl készítik,hasonló a palacsintatésztához, csak külön kell a tojások sárgáját és fehérjét feldolgozni.Olyasmi mint egy nagyon vastag palacsinta szétszaggatva. Most néztem meg a magyar wikipedián, helytelen,hogy grízzel is írja, a német wikipédián egy szó nem áll grízröl.Az daramorzsa és nem császármorzsa.Éttermekben / Magyarországon/ is sokszor daramorzsát kapunk amit "Császármorzsának" tüntetnek fel az étlapon.A blogomon megtalálható mindkettö.Mi a daramorzsát szeretjük jobban,pillanatok alatt elkészül, hála egy nagyon jó receptnek;)

    VálaszTörlés
  2. Szeretettel köszöntelek, Alchri! Igen, az eredeti császármorzsa lisztből készül, azért is írtam, hogy az én receptem valójában daramorzsa, csak nagyon elrejtettem a sorok közé. Nekem is van eredeti (?) csupán liszttel készülő császármorzsa receptem (anyukámféle), de valahogy ez jobban bejön. Átkukkantottam Hozzád, a snidlingkrémleves nagyon tetszik, ki fogom próbálni.

    VálaszTörlés
  3. Nagyon boldog húsvéti ünnepeket kívánok! Nekünk is a daramorzsa a nyerö;) A snidlingkrémleves is finom, de a "becsípett sárgarépakrémleves" is isteni! Az idén semmi különös nem készül,szombaton nálunk leszünk anyukámmal és barátnöivel,vasárnap nála, húsvéthétfön pedig menekülés a locsolkodók elöl....;)))) 32 év alatt elszoktam ettöl a szokástól. Tojást sem festek. A gyerekeim nélkül nem az igazi. Ök otthon/ Németország/ vannak, dolgoznak, tanulnak. Ez az élet rendje. Kellemes készülödést kívánok!

    VálaszTörlés
  4. Alchri, köszönöm a jókívánságot, viszont kívánom! Nálam lesz készülődés, még húsvéti locsolóverset is kell tanítanom 5 éves nagyfiamnak, bár ő még nem fogja megkergetni a lányokat.... örülök, ha hajlandó lesz a locsolóverset elmondani.

    Kinéztem egy magazinban a Villgrater Schlipfkrapfen nevű ételt, ismered? Majd esetleg húsvét után kitárgyalhatnánk...

    VálaszTörlés
  5. Foodafok, nekünk is ízlett! Érdemes kipróbálni!

    VálaszTörlés
  6. Öszintén megmondom,még sosem hallottam róla, de kinyomozom és az ünnepek után úgy ahogyan írtad, kitárgyaljuk;)) ez valami fánk féle lehet, a krapfen szóból adódóan.Sorry,közben megnéztem gyorsan a "guglin", olyasmi mint a sváb "maultasche" vagy mint az olasz ravioli.Jó tudni,hogy ilyen is létezik:))

    VálaszTörlés
  7. Ravioli-szerűség, túrós, metélőhagymás burgonyatöltelékkel :)
    Húsvét után értekezünk róla :)

    VálaszTörlés