2011. március 10.

Túrós zsemle

Tegnap annyi helyen voltam, nem volt már erőm elmenni boltba, viszont Olivérnek zsemlét ígértem. Na gondoltam, mi az nekem, ha a kenyereim sikerülnek, akkor zsemlét is biztosan tudok készíteni. Első zsemle próbálkozásom egy Dr. Oetker-es túrós zsemlére esett. Nekem ízlett, gyors volt, és egyszerű.




Hozzávalók:


  • 5 dkg vaj vagy margarin
  • 50 dkg búzaliszt
  • 1 tasak szárított élesztő
  • 1 teáskanál cukor
  • fél teáskanál só
  • 25 dkg túró
  • kb. 200 ml langyos víz
A megkenéshez:

  • 1 evőkanál tej
A tésztához a margarint vagy a vajat kis edényben felolvasztjuk és hűlni hagyjuk. Amíg a vaj hűl, a többi hozzávalót összeállítjuk. A lisztet keverőtálba szitáljuk és az élesztővel gondosan elvegyítjük. A cukrot, sót, túrót kihűlt vajat és a vizet hozzáadjuk.
Az egészet gyúrófejjel ellátott keverőgéppel először alacsony, majd magasabb fokozaton eldolgozzuk. Sima tésztát gyúrunk belőle, majd lefedve meleg helyen megkelesztjük.

Amikor tésztánk megkelt, kivesszük a kelesztőtálból és enyhén lisztezett gyúródeszkán gyorsan átgyúrjuk. A tésztából 12 kerek zsemlét formázunk. A sütőlemezre sütőpapírt vagy sütőfóliát teszünk, rátesszük a zsemléket és még kb. 15 percet meleg helyen kelesztjük őket, amíg megnőnek.

Ezután a zsemlék tetejét tejjel megkenjük és a sütőlemezt kb. 180 fokos légkeveréses sütőbe tesszük. (Dr. Oetker könyv szerint: felső/ alsó hőfokos sütőnél - kb. 200 fok előmelegítve, gázsütőnél 3-4-es fokozatot ír).

A zsemléket kb. 15-20 perc alatt megsütjük. Frissen az igazi!


2 megjegyzés:

  1. Szépek, pihe-puhák lettek, ahogy a képen látom.

    VálaszTörlés
  2. Benéztem hozzád és mit látok! Pont zsemléket kerestem, hogy legyen mit csomagolnom a nagylányomnak az uzsonnás dobozába! Ki fogom próbálni, ahogy időm engedi.

    VálaszTörlés