2011. március 12.

Mézes tejben főtt bulgur aszalt gyümölcsökkel

Fiaim nagyon szeretik a gyümölcsrizst, igaz én is, mert gyorsan el lehet készíteni. De már kicsit untam, úgyhogy újítottam nekik. A rizst bulgurral helyettesítettem, a cukorral édesített tejet pedig mézzel ízesítettem, mégpedig olyan mézzel, amiben már 2 hónapja aszalt sárgabarack, mazsola és aszalt mangó pihent. Nagyon finom lett, még azuramnak is ízlett, pedig ő annyira nem szereti az ilyen édességeket. Az ötletet egy 2008-as Fakanál magazinból vettem.


Hozzávalók:

  • 8 dl tej
  • 4 evőkanál méz
  • 15 dkg bulgur
  • 20 dkg aszalt gyümölcs vegyesen (nálam: aszalt sárgabarack, aszalt mangó és mazsola volt)
  • csipet só

A mézet beletesszük a tejbe, és feltesszük főni. Ebben a mézes tejben főzzük meg a bulgurt és az aszalványokat. Addig főzzük, amíg fel nem szívja az összes tejet, a tejberizshez hasonló állaga lesz. Fedővel letakarva hagyjuk még pihenni. Langyosan vagy hidegen is tálalhatjuk, ízlés szerint.


és akik elfogyasztották :)



4 megjegyzés:

  1. De édesek a gyerekeid! :) Néha én is csinálok kuszkuszt agy bulgurt édesen, de az eddig csak ilyen vésztartalékként fordult elő, megkakaózva. Azért ez így merőben más :)

    VálaszTörlés
  2. Nagyon aranyosak a kicsik.

    Ez a tejbebulgur recept meg nagyon jól hangzik.

    VálaszTörlés
  3. Már én is gondolkoztam a tejberizs mintájára készült tejbebulguron, de megelőztél.:)
    Tuti, hogy ezt meg fogom csinálni...
    A gyerekek meg gyönyörűek! :)

    VálaszTörlés
  4. Titi, köszönöm!

    Belli, köszi, remélem tetszeni fog a recept, ha kipróbálod!

    Csiperke, köszi, kedves vagy!

    VálaszTörlés