2011. március 12.

Fokhagymakrémleves

Ezt a levest egy 2003. novemberi Príma Konyhában találtam, Erős Antónia mesélte el a magazinnak. Nekem is nagyon ízlett ez a leves, már nagyon sokszor megcsináltam. Most is ezt készítettem.



Hozzávalók:
  • 2 evőkanál olaj
  • 1 evőkanál liszt
  • 6-7 gerezd fokhagyma
  • 7 dl tej
  • 5 dl víz
  • 3 dl főzőtejszín
  • 10 dkg márványsajt
  • 1 mokkáskanál őrölt fehér bors
Világos rántást készítünk a felforrósított olajon, a liszttel. A megtisztított fokhagymagerezdeket fokhagymaprésen átnyomjuk és a rántásba kanalazzuk. Keverünk rajta egyet, majd felöntjük a tejjel, a vízzel, a tejszínnel. Amint lassan gyöngyözni kezd belemorzsoljuk a márványsajtot, és óvatosan - könnyen kifuthat - forraljuk.
Amikor pár percet forrt, levesszük a tűzről, és kihűlve tálaljuk, akkor összesűrűsödik. Szándékosan nem írtam sót, a márványsajt elég sós.
A leves gyors, kb. 10 perc alatt kész.

Ui.: a képen ugyan nem jön át, de tényleg érdemes kipróbálni, mert nagyon finom.

Holnap jön a rakott kínai kel és a zabpelyhes vegyes gyümölcsös crumble receptje is. Nézzetek be!

5 megjegyzés:

  1. Nálam megjelenik a kép, amint sikerül normális fokhagymát beszereznem, kipróbálom :)

    VálaszTörlés
  2. Fincsi lehet, fokhagyma krémlevest még nem ettem, de nagyon jól hangzik.

    VálaszTörlés
  3. Imádom a fokhagymát, és a márvány sajtot is, ilyen levest még nem ettem, ki fogom próbálni:-))

    VálaszTörlés
  4. Lányok, remélem ízleni fog, ha kipróbáljátok!

    VálaszTörlés