2011. március 31.

Árpagyöngyös csirkeleves

Hétvégén volt szerencsém másfél órát vonatozni, és a vonaton a legfrissebb Nők Lapját olvasgattam. Ritkán veszek főzős újságot (mivel van ezer :), ám ebben rengeteg nagyon jó receptet láttam. Sokat ki is néztem, az egyik az árpagyöngyös csirkeleves, vagy más nevén gerslis csirkeleves volt. El is készült. 



Hozzávalók:


  • 40 dkg csirke (eredeti recept csirkemellet írt, én csirkecombot tettem bele)
  • 1 gerezd fokhagyma
  • 1 fej hagyma
  • 2 szál sárgarépa
  • 1 szál fehérrépa
  • fél zellergumó
  • 10 dkg árpagyöngy (gersli)
  • 2-3 darab burgonya
  • 1 teáskanál kakukkfű
  • bors
  • olaj

Az olajon megfuttatjuk az apróra vágott hagymát, majd hozzáadjuk a csirkét és a zúzott fokhagymát. Ezeket pár percig pirítjuk. Sózzuk és borsozzuk, majd hozzáadjuk a feldarabolt sárgarépát, fehérrépát és zellergumót. Beleszórjuk a kakukkfüvet. A burgonyát felkockázzuk és az árpagyönggyel együtt a többi zöldséghez adjuk. Felöntjük húsalaplével (vagy vízzel, és alacsony lángon puhára főzzük.

A recept a Nők Lapja Konyhája 2011. márciusi számából való, szinte módosítások nélkül készítettem el. Ízlett a családnak. Jó étvágyat hozzá!

Üdvözlettel,


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése