2011. február 22.

Sajtos brokkolis fasírtgolyócskák karalábés mártogatóssal

Szeretem a fasírtgolyó formában készült zöldséggolyókat. Ha ilyet készítünk, valamivel könnyebb a kevésbé kedvelt zöldségeket gyerekekkel is megetetni. 

Korábban már készítettem egy sárgaborsó fasírtot, mégsem az volt az inspirációm, hanem Ottis oldalán talált sajtos brokkoli fasírt. Még akkor meg is csináltam, amikor elolvastam, annyira tetszett. Igaz csak most teszem közzé :)
A mártogatóst nem Ottis receptje alapján készítettem, mivel aznap sárgarépa krémleves volt, így azon módosítottam kicsit. 



Hozzávalók a brokkoli fasírthoz:

  • 1 fej brokkoli - vagy 450 g fagyasztott brokkoli
  • 1 tojás
  • 10 dkg reszelt sajt
  • zsemlemorzsa
  • só, bors
  • olaj a sütéshez

A brokkolit sós vízben megfőzzük, leszűrjük, majd pépesre törjük. A pépes brokkolihoz hozzáadjuk a reszelt sajtot, a tojást, majd sózzuk, borsozzuk. Adhatunk hozzá 2 evőkanál zsemlemorzsát is, hogy jól formázható legyen. Apró fasírtgolyókat formázunk belőle és meghempergetjük zsemlemorzsában. Bő, forró olajban kisütjük. Adhatunk hozzá tejfölös mártogatóst.

Hozzávalók a karalábés mártogatóshoz:
  • 1 darab zsenge karalábé
  • 1 gerezd fokhagyma
  • 2 dl tejföl
  • pici só, bors
A karalábét meghámozzuk, lereszeljük. A tejfölhöz hozzáadjuk a zúzott fokhagymát, a reszelt karalábét és sózzuk, esetleg borsozzuk.


Posted by Picasa

3 megjegyzés:

  1. Guszta lett, örülök, hogy ízlett!

    VálaszTörlés
  2. És újra egy jó ötlet!!! Imádom a brokkolit, ezért ezt is ki fogom próbálni!! Üdv.: Mari

    VálaszTörlés
  3. Kedves Mari!

    Örülök, hogy tetszik. Nagyon finom, próbáld ki!

    VálaszTörlés