2011. február 15.

Karalábéleves vajas galuskával

Nagyobbik fiamnak bármilyen galuskaleves jöhet; zöldségleves galuskával, répaleves galuskával, galuskaleves galuskával.... lényeg, hogy daragaluska vagy vajgaluska legyen benne. Emiatt már tökélyre fejlesztettem galuskagyártó módszeremet. Soha nem kemény, soha nem túlságosan puha, nem esik szét és szép formásak. De hogy a lényegre térjek, vasárnap sem kerülhette el a család többi tagja a galuskát, ugyanis karalábéleves volt vajgaluskával.



Hozzávalók:

  • 2-3 zsenge karalábé
  • víz + 1 darab zöldségleves kocka vagy
  • zöldség alaplé
  • 1 kisebb csokor petrezselyem


A galuskához:
  • 1 tojás
  • 5 dkg olvasztott vaj
  • 5-8 dkg liszt
  • picurka só
A karalábét megtisztítom, apró kockákra vágom és a zöldség alaplében (vagy a zöldségkockás vízben) felteszem főni. Amíg a karalábé fő, addig a tojást alaposan felverem, hozzáadom az olvasztott vajat, majd apránként a lisztet. Nem biztos, hogy kell 8 dkg liszt, addig adagoljuk a lisztet, amíg nagyon sűrű palacsintaszerű masszát nem kapunk. A galuskatésztát hagyjuk állni, majd 2 darab kiskanál segítségével a zubogva forró levesbe beleszaggatjuk. Pár percig főzzük, majd az apróra vágott petrezselymet is hozzáadjuk.

Ötlet: ha nincs otthon vaj/ margarin a galuskához, akkor étolajat is használhatunk - kb. fél dl olaj szükséges.

3 megjegyzés:

  1. Ebből én is szívesen kanalaznék, olzan nyáridéző leves, vagyis én inkább csak akkor készítem, mert akkor terem meg a kertben.

    VálaszTörlés
  2. Ez csupán bolti karalábé volt...
    Eddig csak fűszerkerttel próbálkoztam, talán idén lesz konyhakertem is, és akkor hajrá saját karalábé!

    VálaszTörlés
  3. Finom az bolti karalábéból is! Főleg ha galuska (felénk nokedli) is van benne. Az én családom is megeszik bármilyen levest nokedlivel. Meg a paprikás krumpliban is nagyon szeretik!

    VálaszTörlés