2011. február 25.

Csicseriborsós kuszkusz saláta

Múlt hétre terveztem kuszkuszt csinálni, de csak ma jutottam el a megvalósításáig. Csicseriborsós kuszkusz saláta sárgarépával, lilahagymával. Gyors saláta, de akár köret is lehet pár szelet frissen kisütött húshoz.



Hozzávalók:
  • 1 bögre kuszkusz (2 dl-es bögrét használtam)
  • 1,5 bögre zöldség alaplé
  • 1 bögre csicseriborsó (konzerv csicseriborsót használtam)
  • 1 darab sárgarépa - pucolva, reszelve (nyersen)
  • 1 darab lila hagyma - apró darabokra vágva
Az öntethez:
  • 2 evőkanál olivaolaj
  • 1-2 evőkanál frissen facsart citromlé
  • 1 gerezd zúzott fokhagyma
  • 1 teáskanál őrölt koriander
  • fél teáskanál őrölt gyömbér
  • só, bors
A kuszkuszt a másfél bögre zöldség alaplével felöntjük, és megpároljuk. Amikor megpárolódott, levesszük a fedőt, és hagyjuk kihűlni. A csicseriborsó konzervet lecsepegtetjük, hozzáadjuk a reszelt sárgarépát, a darabokra vágott vöröshagymát. Közben elkészítjük az öntetet. Az olajat, a citromlevet és a fűszereket összekeverjük, belenyomjuk a fokhagymát, sózzuk, borsozzuk ízlés szerint.

Az öntet első pillantásra kevésnek tűnhet, de szerintem elegendő volt rá.

Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése