2011. január 29.

Tarja - ahogy én szeretem

Alapvetően nem szívesen eszek tarját. Inkább választom a karajt, vagy a combot vagy bármit. Ez valószínűleg azért van, mert régebben ettem olyan rosszul elkészített tarját, hogy azt le sem tudom írni. Lényeg, a lényeg, hogy elment a kedvem tőle. Aztán rájöttem, hogy a sütés módja nagyon sokat számít. Mondhatnám ez a legfontosabb!



Hozzávalók:
  • 80 dkg tarja
  • só, bors
  • őrölt kömény
  • őrölt gyömbér
  • fokhagyma
  • 1-2 dl víz
A húst megmosom, konyhai papírtörlővel leszárítom, majd kiklopfolom. A klopfolással egyidejűleg a tarja széleit bevagdosom, hogy sütéskor ne ugorjon össze a hús. A húsokat sózom, borsozom. A mostani sütésnél én köménnyel és gyömbérrel fűszereztem, de ízlés dolga. A tepsibe bepakolom a húsokat, ráöntök egy kis vizet és befedem alufóliával. A sütőt kb. 150-160 fokra melegítem elő, és ezen az alacsony hőfokon sütöm körülbelül 1 óra 10 percet. Amikor már a hús megsült (megpárolódott), akkor leveszem a fóliát, és picit magasabbra véve a sütő hőfokát pirosra sütöm. 

Burgonyával, rizzsel, bármivel finom.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése