2011. január 25.

Kukoricaprósza

Hónapokkal ezelőtt vettem egy zacskó kukoricadarát, de aztán mindig csak kikerültem szegényt a kamrában, és soha nem készült belőle semmi. Aztán egyik "kamrarendrakós" napomon láttam, hogy iparkodnom kell, ha még szavatossági időn belül fel akarom használni. Pontosabban szólva, maradt kb. 3-4 napom a felhasználásra. Na nem mintha bármi baja lenne utána, de azért mégis egy ügyes háziasszonyka nem engedheti meg magának, hogy lejárt alapanyagból süssön. 

Fogalmam sem volt, hogy melyik receptkönyvemben találok hozzá receptet, ezért a jó, "öreg" nethez folyamodtam. Ott jobbnál, jobb kukoricaprósza receptek voltak. Biztosra akartam menni, ezért a Kicsivú oldalán talált receptet követtem, kis módosításokkal (eredeti recept kefírt írt, én natúr joghurtot használtam).


Posted by Picasa


Hozzávalók egy kerek tortaformához:

  • 25 dkg kukoricadara
  • 5 dl forró tej
  • 3 tojás
  • 1-1,5 pohár natúr joghurt
  • 5 dkg nádcukor (vagy 4-5 ek. méz)
  • fél csomag sütőpor
  • szilvalekvár (esetleg meggylekvár)
  • tejföl

A darát leforrázzuk a forró tejjel és  1 órán át állni hagyjuk, hogy a dara jól megduzzadjon (nem biztos, hogy ez rá a szakkifejezés). Utána a tojásokat robotgéppel habosra keverjük a cukorral és a sütőporral, majd a natúr joghurtot  is belekeverjük és beleforgatjuk az egészet a megduzzadt darába. 
Kivajazott, kilisztezett tortaformába öntjük a tésztát, a tetejére lekvár- és tejfölpöttyöket teszünk és előmelegített sütőben 170 fokon kb. 50 perc alatt megsütjük (tűpróba).  Ne süssük túl, mert kiszáradhat.

Jó étvágyat hozzá!




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése